Een foto van een gezond ontbijt voor een sporter bestaande uit havermout met melk, kaneel, pindakaas, gebakken appel en rozijnen.

Appeltaart havermout met appel, pindakaas en amandelen

Een aantal jaar geleden begon ik standaard elke dag met havermout, zoals deze appeltaart havermout maar ook carrot-cake havermout of gewoon plain, zonder poespas. Ook maakte ik mijn havermoutpap vaak in een bijna lege pindakaas pot. HEERLIJK! Toen ik pas geleden mijn dagelijkse skyr ontbijt een beetje zat werd en zocht naar variatie kwam ik weer terug bij mijn oude vertrouwde havermoutpap. Maar dan new and improved.

Deze appeltaart havermout heb ik weer helemaal herontdekt, zo lekker! Ik maak hem graag in het weekend en zit dan goed vol tot de lunch. De gebakken appel is echt een uitkomst, ook heerlijk door de kwark of op pannenkoeken. De noten en pindakaas zorgen voor de gezonde vetten en maken dit ontbijtje extra lekker. ‘S ochtends geen tijd? Je kan dit ontbijtje ook goed meenemen! Maak het een dag van te voren (misschien zelfs wel meerdere porties) en bewaar in de koelkast.

Ingrediënten voor 1 kom appeltaart havermout:
40 gram volkoren havermout
200 ml halfvolle melk of water
1 appel (en evt rozijnen)
kaneel
1 kleine tl 100% pindakaas (of een andere notenpasta)
7 amandelen

Bereidingswijze:
1. Doe de havermout en melk in een pannetje. Breng aan de kook en warm zo’n 2 minuutjes door op laag vuur.
2. Bak ondertussen de appeltjes en eventueel rozijnen met een snuf kaneel zacht.
3. Hak de amandelen grof.
4. Doe de havermout in een kommetje en serveer met de appel, pindakaas en amandelen.

424 calorieën | 16 gram vetten | 53 gram koolhydraten | 18 gram eiwitten

Heb jij deze appeltaart havermout gemaakt of heb je een vraag? Laat het me vooral weten via Instagram of Facebook! Deel je foto van dit recept en tag @albiongym. Vind ik superleuk!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *